Gratis verzending vanaf 50,- (NL/BE)
Speeltafels met je eigen logo
Kwaliteit en service sinds 1939

Sjoelen Info

Heemskerk Sjoelen

Sjoelbakken

Sjoelen is een typisch Nederlandse sport welke in de loop der jaren ook in het buitenland veel aan populariteit heeft gewonnen. Heemskerk maakt verschillende sjoelbakken. Een familie sjoelbak HS-30, een wedstrijd sjoelbak HS-40, een inklapbare sjoelbak HS-40 klap en de mini-sjoelbakken, zowel recht als inklapbaar.

De HS-30 en HS-40 sjoelbakken hebben een wedstrijdformaat van 200cm x 40cm en worden standaard geleverd met 30 stuks beukenhouten sjoelschijven. Daarnaast levert Heemskerk ook nog een mini sjoelbak met afmeting 120cm.x 28cm. Hierbij horen 20 sjoelstenen, uiteraard worden deze standaard meegeleverd.

Bij aanschaf van een sjoelbak zijn er een aantal zaken waarin deze van elkaar verschillen. Om tot een goede keuze te komen zijn deze zaken hieronder schematisch weergegeven.

– De verbindingen van het frame van de sjoelbak. Deze zijn gespijkerd, dan wel verschroefd. Een verschroefde verbinding is steviger dan een gespijkerde verbinding.
– De puntaanduiding boven de poortjes. De lichtere modellen hebben veelal een puntaanduiding middels (verf)opdruk, de zwaardere modellen middels messing nagels.
– Kwaliteit van sjoelschijven. Onze sjoelschijven zijn holgedraaide sjoelschijven. Het voordeel van de holgedraaide schijven is dat deze beter glijden en minder snel vacuüm zuigen aan het oppervlak.

Bij gebruik van een sjoelbak binnen een openbare gelegenheid adviseren wij u te kiezen voor een sjoelbak met verschroefde verbindingen van zware kwaliteit. Alle sjoelbakken worden geleverd inclusief 30 sjoelschijven en reglement boekje. Voor mensen die minder ruimte hebben om de sjoelbak op te bergen, biedt de klapsjoelbak uitkomst. Door scharnierend oppervlak bespaart u de helft van de opbergruimte.

Klik hier voor alle sjoelbakken.                                      Klik hier voor de sjoelschijven.

Sjoelbak Heemskerk Mini-SSjoelschijven HeemskerkHeemskerk Sjoelkatapult met Sjoelschijven